Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Det här är ett ämne som jag har gått och funderat på otroligt länge som jag oxå vet är ett ämne som man inte talar om, eller vad vet jag det kanske man gör.. Men hur som helst så tycker att det här är ett väldigt viktigt ämne och nånting som tåls att ta upp i vuxen världen !

Man pratar om barn som behandlar varandra illa eller på nåt sätt sårar varandra verbalt men att det finns vuxna människor som gör exakt likadant, det uppmärksammas inte fullt så ofta eller lika starkt som det borde göras. Jag har haft människor i min närhet som har behandlat dom som står mej närmast väldigt illa på ett eller annat sätt utan någon som helst begriplig förklaring eller anledning och det tycker jag är åt helskotta fel ! Det värsta som finns är när man märker att ens vänner eller närstående människor i ens närhet blir behandlade på ett felaktig sätt och personerna som gör detta inte har vett i huvudet att verken stå eller be om ursäkt för sina handlingar utan dom tror att dom kan bete sej hur illa som helst utan att det finns konsekvenser för deras handlingar och detta vill jag ha ett slut på, NU !! För behandlar man folk illa nog tillräckligt länge så slutar det oftast med att man står helt själv utan några som helst vänner, en tanka värd att fundera på kanske ???

Visst jag kan oxå bete mej illa mot folk MEN då är det för att just den här eller dom här personerna har stått och " pissat på mej " rakt i ansiktet, men jag försöker ALLTID att behandla dom människorna som jag möter och dom som finns i min närhet med respekt, ärlighet och hänsyn för det är exakt det JAG vill ha av dom !  

Kommentarer
Postat av: Therese

Bra sagt!

2009-08-07 @ 09:30:31
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Helen

Håller med!!

2009-08-07 @ 22:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0