Nej jag ska inte utomlands, jag ska bara upp till Stockholm !

Så där ja, nu är det packat och klart ! Jag fick hjälp igår av min kära vän Jenny att skriva en "lagom" stor packningslista. Hon var bestämd men rättvis om vad jag skulle ha med mej och vad jag inte skulle ha med mej, för jag är verkligen helt KASS på att backa själv och jag visste att om jag hade gett mej på detta projekt helt själv så hade det slutat med att hela garderoben fick följa med, får bara hoppas nu att alla kläder räcker till så man inte står där uppe och grämer sej för att inte JUST dom där byxorna eller tröjan inte följde med, önska mej lycka till ! Men jag fick ner det mesta i min lilla resväska sen fick jag lov att ta till min Peak ryggsäck för alla hud och hårvårdsprodukter samt smink och annat som gör en till en vacker kvinna,hahahaha ! Nä då, jag är fullständigt nöjd och stolt över att jag ( nästan ) lyckades hålla mej till listan, men det kommer jag inte berätta för Jenny i morgon ! Hahahaa !

En liten del av min packning som fick stuvas om
och fick läggas i ryggsäcken...




Min " stora-lilla " resväska där som tur var alla mina
kläder fick plats i !





och så här blev det när jag var klar, visst var det bra gjort
av mej ???!





Men först är det jobb som gäller för min semester är redan slut, jag tyckte nästan att 2 veckor var för länge att vara ledig nu så  nästa år kommer jag bara ha 1 ½ eller kanske 1 vecka ledigt. Förra året tror jag att jag hade 3 veckor och året innan det hade jag nog 4 veckor vilket resulterade i full kaos när lönen kom, men det problemet kommer jag förhoppningsvis inte att få nu eftersom jag jobbade som en gris precis innan semestern så nu gäller det bara att lägga undan dom pengarna som man har håvat in så inte September räkningarna blir drabbade och Mattias blir hysterisk,hehehe ! Det är det sämsta med att semesterersättningen kommer direkt i lönekuveret varje månad att man måste tänka på att man inte får spendera för mycket av det men vi har ett bra system här hemma när det gäller pengar nu som funkar otroligt bra så det känns inte som vi "jag" sitter i skiten.

Så i morgon 12:05 sitter jag på tåget som ska ta mej upp till min kära huvudstad, faaan så kul det ska bli att få komma hem och få träffa alla mina vänner igen och mina föräldrar ! Jag tror att jag har bokat in nånting varje dag oxå så det ser ut som det kommer bli lika hektist som vanligt ! I morrn kväll ska jag hem till Jenny och käka middag och dricka lite vin, Torsdag, har jag planerat att ha dagen öppen för eventuella planer som kan dyka upp, Fredag på dan ska jag hem till min morbror och moster på fika och på kvällen HOPPAS jag att jag ska träffa Cicci & Ylva för en bit mat, Lördag dag har Mamma tvingat med mej på en trädgårdkurs nån stanns, så då ska vi ha lite picknickmat med oss och gå och kika på blommor och trädgårdar, aja vad gör man inte för familjefriden ?!? hehehehe ! Lördag kväll, det är då det smäller !!!! Emmas 30 års partaj !!! Shit så kul det ska bli !!! Det kommer MASSA av mina gamla vänner som jag inte har sett sen gymnasiet eller högstadiet,så detta ser jag såååå fram emot !!! Jag lovar att jag ska ta massa kort både där men även under resten av vistelsen så ni får se vad jag har hittat på !!

Nä nu ska jag hoppa i duschen och göra mej redo för dagen !

Vi hörs gott folk !! Var super rädda om er och jag hoppas att ni kommer få en lika dunder vecka som jag kommer att få !!!


Kraaaamar !!


Kommentarer
Postat av: emma

hahah pappa får hämta me släpet igen!

2009-08-18 @ 12:33:33
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: Jenny

HAHAHA! nädå det här ska nog gå in i bilen lätt ! =) hur fan vet du att han är släpp föresten??! din stalker !!! hahahaha !! =)

2009-08-18 @ 13:19:18
URL: http://fitforababy.blogg.se/
Postat av: Therese

Hahha...det var inget litet schema du hade direkt. Planerat in i minsta detalj. typiskt dej:)

Förstår inte hur du kan tycka att 2 veckor semester är för länge!? Jag har vart hemma i ett år och är ändå inte nöjd. Jajaj... man är väl olika antar jag. Kram på dej och ha det så bra i storstan! Vi kanske springer på varann på lördag. Jag ska ju till sthlm då:)

2009-08-18 @ 20:19:54
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: emma

för att du har berättat de för mig... flera ggr t.o.m å frågat mig förr oxå hahah börjar bli lite senil me åldern?!;)

2009-08-19 @ 22:49:03
URL: http://emzingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0