Självkomplex, eller inte ?

Idag har jag haft en underbar dag och riktigt fått känna att jag har haft semester, en ovanlig känsla men en otroligt skön sådan ! Jag har mest legat ute i solstolen och löst korsord och bara varit, nice värre kan jag lova ! Och eftersom jag har tagit det lugnt så har jag även suttit och funderat på livet och alla dess frågor.

Jag vet inte hur det är för dej eller vad du tycker i denna fråga men jag undrar lite om det är okej att ha komplex för nånting hos sej själv eller om man ska vara nöjd och glad för hur man är och ser ut ?? Själv är jag relativt  nöjd med min kropp ( tror jag i allafall ! ) eller jag kanske skulle vilja vara lite längre så jag kunde dansa med Mattias så som alla andra normalvuxna får göra med varandra, men min längd är som den är och jag kan tyvärr inte göra så mycket åt den.

Visst måste jag ta tag i min träning snart för nu har det varit sommar och semster och då både äter och dricker mycket som man kanske inte borde göra, men det är i allafall nånting som man kan jobba bort, vilket jag oxå kommer jag göra. 

Men min fråga är;  ÄR DU HELT NÖJD MED HUR DU SER UT ???

 

Kommentarer
Postat av: Helen

Om jag är helt nöjd med mig själv? Nja vissa dagar kan man väl känna att man ser helt ok ut men vissa så får jag panik över min mage som fluffig och att låren/benen kunde vart smalare men nu är det dax att börja träna igen och tänka på va man äter och hur mycket :)3 kilo vill jag ha bort, låter kanske inte som ett jätteproblem men för mig känns d som det men bara magen försvinner så känns det bättre och då spelar vikten ingen roll.

2009-08-07 @ 22:35:48
Postat av: Jenny

Jag förstår helt och hållet vad du menar Helen! det är ju lite som du säger, såna saker kan man jobba bort och man kan själv styra lite vad man stoppar i sej och hur mycket man dricker ( alkohol eller inte =) det viktigaste är ändå att man kan acceptera hur man ser ut vara nöjd med en själv för i grund och botten är man unik och INGEN ser ut som man själv gör, och det ska man vara jäkligt nöjd med ! =)

2009-08-07 @ 23:34:47
URL: http://fitforababy.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag åkte på en rejäl ätstörning för några år sedan(ca fem) ¨då jag gick in i väggen på riktigt. Det resulterade i att jag gick upp tio kilo. Och är man 1,58 så, ja då är det VÄLDIGT synligt. Som tur är så får jag hjälp att bearbeta dom tankar som kommer i sådana situationer då jag hetsäter så jag har lyckats vända om nu sedan ca tre mån tillbaka. Men herregud tio kilo sitter som berget alltså. Och vissa dagar kan jag verkligen göra allt för att undvika speglar eller omklädningsrum. Andra dagar så känns det bättre eftersom jag nu tränar och äter bra...Men jag avskyr att kroppstankar tar så mycket plats. Jag vill inte det. Och jag vill verkligen inte bli skelettsmal. Bara se sund ut...Jag tror att jag har ganska bra rutiner. Äter bara godis på kalas. Ingen skitmat eller snask. Har börjat träna ca tre kvällar i veckan. Vin dricker jag på helgen, aldrig i veckorna. Balans liksom. Det tror jag på. Kram

Kram

2009-08-10 @ 20:38:10
URL: http://www.ohmylittleblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0