Resturangbesök & Tullinge-runt på 60 minuter

Dagen har varit helt underbar, först var jag iväg och hälsade på min gamla granne och underbara vän Jenny. Det blev dock en snabbvisit och en kopp tea. Sen kom syrran och Leia hem på middag och lite trevligt kvalitets tid. Efter det åkte jag och hämtade Emma och vi drog iväg till en grekisk resturang i Tumba för Emma hade inte ätit någe middag och jag var sugen på efterrätt, smaskens värre !

 Efter maten drog vi vidare på en liten tur runt Tullinge och kikade på alla dom gamla platserna som man som barn hade vistas på väldigt mycket, en del var sej lik och en del hade förändrats radikalt, det var super kul att få uppleva alla gamla platser igen som tex Linda ( där jag har varit mycket som barn och badat, promenerat med klassen eller i andra sammanhang ) Falkbergskolan ( där man gick från årskurs 7-9 ) Oj, så många minnen man har därfrån ! Parkhem ( där man umgicks med diverse skolkamrater ) Brantbrik ( där man spelade många fotbollsmatcher genom åren )

Sen åkte vi förbi Emmas mormor som jag ganska snabbt kände igen från Sabis i Tullinge Centrum, hon jobbade nämligen där för många, många år sen så det var jätte roligt att få se henne igen och att man framför allt kände igen henne på en gång, tack åter igen Emma för en dunder trevlig kväll !!!

Nu ska jag snart sova, för jag ska upp och köra mamma tidigt till jobbet i morgon !

Sov så gott !


Kommentarer
Postat av: emma

hahah ja de va kul! de finns ju många fina hus i tullinge som behöver nya ägare,fundera på de du jenny ;)

tack för en superduper kväll!!

2009-12-13 @ 22:36:28
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: Mattias

Emma.. Det kan bli hur många bostäder som helst som blir lediga men vi kommer aldrig flytta dit.. Varför skall man byta ner sig....=)Det vore ju som att byta från en BMW M6 till en FIAT UNO...

2009-12-15 @ 21:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0