En heldag på fläng

Idag har jag varit på linsundersökning och det var inge roliga nyheter man fick där inte, min syns har tyvärr försämrats och mitt brytfel har blivit värre så nu blir det att köpa en styrka till höger öga och en styrka till vänster....kul värre ! Aja,man vänjer säg väl de med oxå kan jag tro. Jag ska förövrigt gå till en ögonläkare som ska göra en riktig undersökning på mej eftersom jag inte har gått till en sån dom senaste 25 åren, så det är väl dax för det nu kan jag tro.

Efter linskollen åkte jag hem till Helen och pojkarna och fick mej ett glas underbar go saft och mycket trevligt sällskap av både Helen och Robin. Sen bar det av ner till Coop ( igen ) för att panta burkar och flaskor och inhandla lite mat för veckan så jag klarar mej nästa vecka.

Hem sen och åt lite lunch och bjöd Sören på lite rester sen gårdagen och sen blev resten av eftermiddan otroligt lugn. Mattias har varit iväg och hjälpt sin brorsas kompis och flytta så han var oxå bra mör när han kom hem så nu sitter vi här med varsin dator och är sociala.

JohnJohn kom oxå förbi hämtade vår gamla soffa, så nu finns det plats för den nya som kommer i morgon. Han kommer även hit då för att hjälpa mej att fixa till den. Så nu är det bara ett sofbord som fattas men jag såg just ett på Mio´s hemsida som kan passa men vi ska åka dit nästa vecka när Mattias har kommit hem igen... de löser sej,det gör ju alltid det ! :o)

Annars är jag astrött, skit seg och vill helst av allt bara sova ( detta beror då på värmen och inget annat =)

Sören är snart klar här oxå med elen så snart får man tillbaka ordningen på fortet, åååå så skönt det ska bli när allt är fixat !!!

Nä,dax att hitta på något innan jag somnar sittande !

HejHej !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0