En riktig grovrengöring är gjord !

Nu har alla gäster åkt hem och kvar blev jag med städningen, men det gör ingenting för idag har det regnat stort sätt hela dagen så varför inte passa på att gå igenom hela huset från tak till golv ?? Jag började med att ta tag i all tvätt ( sängkläder, badhanddukar mm, sen damsuga hela huset och soffan. Golvmoppning, dammning, urtorkning av skåp och vitrinskåpet i köket, strykning, renbäddning ( i vår säng ) och sist men inte minst, rengörning i kylskåpet och det var verkligen behövligt ! Så nu skiner det som kristall här hemma och det luktar frisk citron ! Jag älskar verkligen när man har varit så här duktig och sen får sätta sej i soffan och bara luta sej tillbaks, och njuta för det är jag verkligen värd nu !

Mattias kommer hem ikväll oxå, ÄNTLIGEN !! Dessvärre drar han igen på Söndag så det blir bara en blixt visit men men bättre än ingenting. I morgon ska vi hem till Catta & Martin för Mattias ska hjälpa Martin med deras nya altan, så då ska jag och Catta passa på att umgås lite.

Resten av eftermiddan och kvällen blir i lugnets tecken, sen lägga sej skapligt så man orkar med morgon dagen .


Vad gör ni annars en regnig dag som denna ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0