Trädgårdsarbete heeela dagen låååång !

Idag har jag varit jätte duktig och trotsat huvudvärken och snuvan och rensat upp ute på tomten. Det blev rensning av rabatter, gräsklippning och trimning, vilket skillnad det blir när man är färdig och från det man började ! helt galet !! Men det är så skönt när man ser lite resultat och ser att man visst kan ( bara man vill =) !  Det ska ju bli taskigt väder nu igen i några dagar så då var det lika bra att ta rubbet medans man ändå höll på.


Nyklippt gräsmatta



Vår jätte fina rosenbuske som bara växer och växer !



En av rabatterna som åkte på en storrensning,
I den här rabattern har jag tänkt att ha olika kryddor som man
 kan gå ut och plocka av när man lagar mat eller dyligt.



I den här lilla lådan har jag planer på att ha sånt som jag inte riktigt
vart i trädgård jag ska sätta än, får se om det blir så..





Min lilla Rhododendro som jag inte riktigt har fått någon fart
på än för den har stått bland ogräs och tisslar, så den har jag
planer på att flytta och sätta där det är lite mer ljust, den stora frågan är
bara vart ??




Detta är nysått för i år och dessa ska komma och växa över muren,
men som sagt det tar ju sin lilla tid, hehe !




Så vad som är kvar att göra är framsidan som ser ut så här för tillfälle ingen
vacker syn kanske ...




... och så här ser det ut under trappan ....



Men jag tänkte ta det när vi ska riva staketet, för då kommer man åt lite mer...

Mina pioner som har blommat så jätte fint hela våren och början av sommaren,
ser nu ut så här...



När mina föräldrar var nere förra helgen så klippte jag och pappa häcken,
som blev så här ....



.... Ni kan ju gissa om pappa var stolt över sitt verk när dom skulle åka hem, haha ! 

Mamma och jag rensade upp bakom trädgårdsboden riktigt ordentligt, så här blev det där ...



Men det är massor kvar att göra och som ni vet så blir man ALDRIG FÄRDIG, phu ! Men samtidigt är det ganska roligt och det kan vara riktigt avkopplande att vara ute och jobba oxå när det är en sån här dag som denna och solen skiner så underbart skönt  !

Ni som undrar om jag sköter detta själv så kan jag säga att jag bor tillsammans med min sambo men han jobbar i Norge varannan vecka så därför är det upp till mej att hålla efter saker och ting under tiden, vilket jag inte har så mycket emot .... ( i allafall när jag har mina bra-dagar =)! hahaha ! Nädå men visst,det är inte alltid kul att få sköta ett hus helt själv under dom veckorna men han får istället göra andra saker när han är hemma som jag inte är så bra på, så det brukar gå jämt ut .

Men summan av kardemumman är i allafall att jag är hemskt nöjd och fruktansvärt trött i heeela kroppen så resten av dagen ska jag bara ligga i soffan och ta det lugnt !

Hej Svejs !






Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh, tack så himlans mycket :D

hum..nej

jag brukar inte fixa i trädgårdar precis..

men ta kort brukar jag



kram

2009-07-17 @ 22:45:13
URL: http://trashscissors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0