Framtidsdrömmar och ideér !

Ååå, så skönt jag har det hemma nu när jag har städat och plockat bort alla julsaker ! Jag bara stormtrivs i vårt hus, det här är mitt älsklingshus som jag aldrig vill flytta ifrån ( som det känns nu i allafall ) ! Det känns faktist som det kommer att bli svårt att hitta ett nytt boende om vi skulle vilja flytta som har samma karaktär som detta hus har, sen har jag så mycket drömmar och idéer för detta hus som jag väldigt gärna vill uppfylla ( får se om vi kan starta ett nytt projekt till våren igen, Mattias har planer på att slita ner all plåt på huset och sätta upp träpanel istället vilket jag tror kan bli riktigt snyggt ! Får se vad som händer, plus att jag skulle vilja göra lite mer jobb på altanen också. Som till exempel att sätta upp en skyddsvägg på övre däck där man solar så det inte är så mycket insyn från gångbanan och våra grannar , som sagt vi får se vad vi hinner med i vår och sommar !

Men först vill jag måla om i sovrummet och hallen uppe och byta alla golven, sen kan vi måla om i köket,vardagsrummet och hallen nästa höst ( förhoppninsvis ! ) ...  jag får se vad chefen säger,hehe ! I sovrummet skulle jag vilja ha en fondvägg i någon varm färg som till exempel röd eller nåt liknande och resten i vitt, hallen uppe vill jag också ha vitt eller kanske vaniljfärg för att göra hallen lite större och bredare. I vardagsrummet önskar jag mej också en fondvägg i en varm färgskala och resten i vitt, köksdelen vet jag inte riktigt än där får Mattias välja och likaså i hallen ( det är ju viktigt att han får känna sej lite delaktig i detta beslut, eftersom det är han som kommer få göra grovjobbet, hahaha ! Nädå,jag brukar minsann också måla så det står härliga till !

Nu ska jag krypa ner i soffan igen, jag kanske skriver något mer innan denna dag är över !





Kommentarer
Postat av: Therese

Spännande med lite husdrömmar. Det är ju så roligt att fixa o grejja. Blir en hel del sådant för oss framöver också. Men inte riktigt än:)

2010-01-06 @ 15:50:31
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, husdrömmar måste man ha när man bor i hus annars blir det nog lätt tråkigt. Klart ni kommer hinna med allt sånt, du behöver ju inte ta allt på en gång vet du,även om man ibland skulle vilja det ! =)

2010-01-06 @ 16:44:09
URL: http://fitforababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0