Vargjakt,bra eller dåligt ??

Ja,jag tycker då inte att det är någon bra idé ! Dels för att det inte finns allt för många vargar kvar i vårt land och dels för att vargen är mycket räddare för oss människor än vad vi egentligen är för dom. Dom senaste dagarna har man kunnat läsa om all vargjakt som håller på norröver och jag har aldrig riktigt förstått varför denna vargjakt ens skulle sättas igång, visst förstår jag att boskapsägare och bönder ute på landet inte tycker om att deras djur blir uppätna,skadade och sårade av vargarna men samtidigt så är det ju en del av naturen, dom måste ju också kunna överreva ( då kanske inte på påkostnad av boskapen ) men i form av älgar och andra vilda djur. Jag ringde pappa nu ikväll ( för han är också jägare ) och frågade om han skulle ut och jaga varg men som tur var så var han helt emot detta och tyckte det var för jävligt att jägarna håller på som dom gör, så det gör mej mycket stolt i hjärtat att han ser vad som är rätt och fel ! Jag hoppas att denna hetsjakt snart är över och att dom stackars vargarna får leva i fred från galna, fanatiska jägare runt om i landet !

Vad tycker ni om vargjakten ? dela gärna med er om er åsikt i detta ämne !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0